Waarom RVS Markeren of Etsen met een Lasnaadreiniger Essentieel is

  07-08-2024     Reacties (0)

Waarom RVS Markeren of Etsen met een Lasnaadreiniger Essentieel is Roestvast staal (RVS) is een veelgebruikt materiaal in diverse industrieën vanwege zijn sterkte, duurzaamheid en bestendigheid tegen corrosie. Het markeren of etsen van RVS is een cruciale stap in verschillende sectoren, van productie tot gezondheidszorg. In deze blogpost bespreken we waarom je RVS zou moeten markeren met een lasnaadreiniger en welke toepassingen hiervoor mogelijk zijn. Waarom RVS Markeren? Traceerbaarheid : In de productie en fabricage is het essentieel om producten en onderdelen te traceren. Markeringen bevatten belangrijke informatie zoals serienummers, productiedata en batchnummers, wat cruciaal is voor kwaliteitscontrole en garantieclaims. Identificatie : Het markeren van...

Lees meer

  09-02-2021     Reacties (0)

Wat is een lasnaadreiniger? Op de markt zijn er lasnaadreinigers van allerlei merken te vinden, waaronder de WELDBrush lasnaadreiniger. Maar wat is precies een lasnaadreiniger? In dit artikel leggen we je uit wat een lasnaadreiniger is.  Een lasnaadreiniger is een beitsapparaat dat verkleuringen en oneffenheden op RVS lasnaden eenvoudig en snel verwijdert, het zonder gebruik van agressieve middelen. Het apparaat gaat een interactie aan tussen een elektrische stroom en een geleidende vloeistof, waardoor er op een hoge temperatuur gemakkelijk hittesporen, verkleuringen en van TIG en MIG lassen verwijderd worden. Wanneer gebruik je een lasnaadreiniger? Een lasnaadreiniger gebruik je wanneer je roestvast staal hebt gelast. Na het lassen is de beschermende laag van het oppervlak aangetast en ontstaat er een verontreinigde...

Lees meer

  08-02-2021     Reacties (0)

In welke industrieën kan elektrolytisch markeren toegepast worden? Het elektrolytisch markeren en etsen wordt in verschillende industrieën toegepast. Maar in welke industrieën precies? In dit artikel leggen we je uit in welke industrieën elektrolytische markeringen toegepast kunnen worden en wat de bijbehorende voordelen zijn. Elektrolytisch markeren kan worden toegepast in de volgende industrieën: •    Luchtvaart •    Voedingsmiddelen & farmacie •    Machinebouw •    Scheepsbouw •    Energiesector Elektrolytisch markeren en etsen in de luchtvaart De markering op vliegtuigonderdelen is strikt voorgeschreven en wettelijk geregeld. Markeringen moeten te allen tijde zichtbaar zijn en bevatten,...

Lees meer

  02-02-2021     Reacties (0)

Wat is een koolstofvezel borstel? De koolstofvezel borstel is voor het eerst geïntroduceerd door de WELDBrush lasnaadreiniger. Het heeft het werken met een lasnaadreiniger een stuk makkelijker gemaakt en het proces van lasnaden reinigen versneld. Bij Core Industrial worden er vier verschillende soorten koolstofvezel borstels aangeboden voor de lasnaadreinigers. Maar wat is een koolstofvezel borstel? In dit artikel leggen wij je uit wat het is en wat de voordelen van de borstel zijn.   Een koolstofvezel borstel is een borstel dat wordt gebruikt voor het beitsen en passiveren van RVS lasnaden met behulp van een lasnaadreiniger. De borstel geleidt de elektrische stroom en verdeelt de reinigingsvloeistof over de lasnaad, verkleuring of hittespoor. De manier van werken lijkt hetzelfde als bij een kwast, om die reden wordt...

Lees meer

  01-02-2021     Reacties (0)

Wat is het verschil tussen beitsen en passiveren? In de industriële branche worden de termen beitsen en passiveren vaak gebruikt. Maar wat is precies het verschil? In dit artikel leggen wij je uit wat het verschil en wat de kenmerken zijn van beide termen. Het verschil tussen beitsen en passiveren is de werking op het roestvast stalen oppervlak. Bij het beitsen worden de lasnaden, verkleuringen en andere oneffenheden op het oppervlak verwijderd met zeer agressieve zuren, terwijl bij het passiveren de beschermlaag wordt hersteld met behulp van een salpeterzuuroplossing. Wat is beitsen? Bij het beitsen worden de hittesporen en verkleuringen die tijdens het lassen zijn ontstaan, verwijderd. Dit wordt gedaan met zeer agressieve zuren, namelijk salpeterzuur en fluorwaterstofzuur.  Er wordt veelal beitspasta gebruikt...

Lees meer

  28-01-2021     Reacties (0)

Hoe beits je RVS na het lassen?   Een veelvoorkomend probleem na het lassen van roestvast staal is dat er verkleuringen ontstaan door de hoge temperaturen. Naast dat de esthetische uitstraling niet optimaal wordt zonder het metaal te reinigen, zorgt het ook voor een grotere kans op corrosie en roest in de toekomst. In dit artikel leggen we je uit hoe je metaal kunt reinigen na het lassen. RVS kan na het lassen op drie manieren gebeitst worden, namelijk met chemische beitsmiddelen, schuurborstels (mechanisch) en met behulp van een lasnaadreiniger (elektrolytisch). Bedrijven kiezen voornamelijk voor beitspasta omdat het goedkoop is. Deze methode is echter gevaarlijk voor de gebruiker en het milieu en om die reden kiezen bedrijven hedendaags vaker voor een lasnaadreiniger. Waarom moet je RVS na het lassen beitsen? De...

Lees meer

  19-01-2021     Reacties (0)

Wat zijn de gevaren van beitspasta? Het gebruiken van beitspasta is gevaarlijk voor zowel de mens als het milieu. Maar wat zijn precies de gevaren? In dit bericht leggen we je uit wat de gevaren en negatieve effecten van beitspasta zijn. De grootste gevaren van beitspasta zijn; Ernstige brandwonden bij contact met de huid door de bijtende chemicaliën. Ademhalingsproblemen door de zure damp. Beitspasta kan ernstige brandwonden veroorzaken De brandwonden ontstaan door de fluorwaterstof en salpeterzuur in beitspasta. Het fluorwaterstofzuur heeft het doordringende vermogen om de huid te doorboren en te reageren met het calcium in het bloed of het bot. Als dit gebeurt, dan is er een medische noodbehandeling nodig. Het afspoelen van het zuur met water zal niet helpen. Bij zo een situatie moet men een...

Lees meer

  02-11-2020     Reacties (0)

NSF Certificering Een NSF certificering wordt uitgegeven door NSF International. NSF is een Amerikaanse non-profit stichting en is gespecialiseerd in het testen van producten rondom het kader van gezondheid en veiligheid voor de consument.  De National Sanitisation Foundation is uitgegroeid tot een wereldleider en geeft certificeringen uit in meerdere landen, waaronder Nederland. De beitsproducten van Core Industrial zijn uitgebreid getest en gecertificeerd met een NSF certificaat. Er zijn maar 40 bedrijven over de hele wereld die zo een certificaat bezitten en daar zijn wij erg trots op. De producten zijn op de volgende zaken door NSF getest: ✔  Het label op het product vertelt daadwerkelijk wat er in het voedingssupplement zit ✔  Alle ingrediënten die in het product zitten zijn uitgelegd en staan...

Lees meer

  28-10-2020     Reacties (0)

Vergelijking van elektrochemische reiniging van RVS met beitsen of slijpen Vergelijking van elektrochemische reiniging van RVS met beitsen of slijpen. Wellicht heeft u zich afgevraagd wat de belangrijkste verschillen zijn tussen beitsen, slijpen en electrochemisch reinigen. Tijdens het beitsen ontstaan ​​met zoutzuur en zwavelzuur metalen schone oppervlakken. Toplagen van b.v. aanslag na het lassen wordt chemisch verwijderd met behulp van sterke zuren. Hierbij moet er rekening worden gehouden dat het basismateriaal ook wordt aangetast en opgeruwd. Dompel-, spuit- en naadbeitsen komen het meest voor in de RVS-sector. Dompel- en sproeibeitsen is doorgaans zeer uniform en door middel van de daarvoor bestemde passiveringsversneller beschermd tegen corrosie. Bij het beitsen van naden met beitspasta zijn er echter zeer sterke...

Lees meer

  05-10-2020     Reacties (0)

Markeringen plaatsen met een RVS lasnaadreiniger Op deze manier kunt u markeringen plaatsen op RVS oppervlaktes met een lasnaadreiniger.  

Lees meer

  28-09-2020     Reacties (0)

Vliegroest Er zijn veel vormen van roest en het kan op verschillende manieren ontstaan. In dit bericht leggen wij uit wat vliegroest is en hoe dit kan worden voorkomen. Vliegroest is een vorm van roest dat te herkennen is aan de bruine scherpe spikkels op een RVS oppervlak. Het wordt ook vlugroest genoemd.   De roest wordt veroorzaakt door loskomende staaldeeltjes die terechtkomen op velgen, bumpers en andere RVS oppervlaktes. Door het onedel karakter lossen deze deeltjes op wanneer ze in contact komen met water, waarna er een nieuwe laag ontstaat op het oppervlak. Na verloop van tijd besmet de vliegroest de onderlaag waardoor langzamerhand oranje/bruine vlekken ontstaan. Vliegroest verwijderen auto Verschillende onderdelen op een auto zijn gemaakt van ijzer, waaronder de remschijven. Na verloop van tijd slijten deze...

Lees meer

  24-09-2020     Reacties (0)

De juiste behandelmethode voor het reinigen van RVS Bij het fabriceren van RVS machines is het mogelijk dat er corrosie ontstaat op het oppervlakte. Dit kan gebeuren als de lasverkleuring niet op de juiste manier wordt verwijderd, na het slijpen, door vliegroest en door beschadigingen. Wanneer je als bedrijf regelmatig gebruik maakt van RVS, wil je dit zo snel mogelijk behandelen om zo kwaliteit te kunnen leveren aan de klant. Het behandelen van RVS heeft naast uiterlijke voordelen, ook een fysiek voordeel. Het RVS oppervlak wordt hierdoor gepassiveerd en is daardoor beschermd en voorkomt corrosie. Men kan RVS behandelen door te beitsen en passiveren, dit kan op vier verschillende manieren.   Beitsen met een lasnaadreiniger Een vertrouwde en veilige optie binnen het beitsen van...

Lees meer